GOOGLE DATA STUDIO
Home • Onze diensten – Digital marketing • SEM • Google Data Studio
Waarom Google Data Studio gebruiken?
Door middel van een Data Studio dashboard creëert DIDIOM een duidelijk overzicht van jouw data. Zo ben je steeds up-to-date over je Return on Investment (ROI) van marketingacties en weet je welke campagnes goed scoren en welke nog groeimogelijkheden bieden.
Met Google Data Studio kan je vanuit verschillende gegevensbronnen zoals Google Analytics, Google Ads, Social Media advertenties en meer, data verzamelen in één gebruiksvriendelijk, real-time rapport. Je kan zelf het rapport filteren op bepaalde data of periodes en eenvoudig delen met collega’s of klanten.
Google Data Studio in het kort
- Duidelijk overzicht over jouw data
- Zicht op ROI en KPI’s
- Snel verbeteringsmogelijkheden zien
- Kostenoverzicht van campagnes
- Rating van goed scorende content
- Gebruiksvriendelijk
Hoe DIDIOM jou helpt
Jouw website en online campagnes kunnen al snel veel verschillende data verzamelen vanuit een heleboel gegevensbronnen waardoor het moeilijk kan zijn het bos door de bomen te zien. De SEA experten van DIDIOM creëeren dankzij hun ervaring de meest overzichtelijke en gebruiksvriendelijke Data Studio rapporten. Steeds met het oog op jouw KPI’s en dus op maat van jouw bedrijf. Onze kennis is up-to-date, zo maken we naast Google Universal Analytics nu ook Google Analytics 4 dashboards.
Integraties en connectors met Data Studio
Data Studio-rapporten verzamelen data vanuit verschillende gegevensbronnen. Voorbeelden hiervan zijn Google Analytics (Universal en GA4), Google Spreadsheets, Google Ads en Google Search Console.
Er bestaan ook connectoren die niet standaard bronnen koppelen aan Data Studio, zoals Supermetrics. Op die manier kan je ook Facebook Ads, Linkedin Ads, Shopify, Mailchimp, Salesforce en nog veel meer gegevens verzamelen in 1 Google Data Studio overzicht.